Skip to main content

Objevujte s námi svět chemie, nanomateriálů nebo bioinženýrství

Studentů nemáme mnoho a proto se o ně dokážeme dobře postarat. Poradit vám může studijní poradce – tutor, ten je jak z řad učitelů, tak studentů. Čekají vás předměty uvedené ve studijních plánech níže, kromě základních předmětů je to také 6 laboratoří, které vám ukáží skutečnou krásu chemie. Ke všem předmětům existují studijní materiály na: elearning.tul.cz, k dispozici máte průvodce studiem. 

Práci v oboru snadno najdete.

Co můžete studovat?

Fascinuje vás propojení chemie s biologií a technologiemi? Láká vás objevování nových biomateriálů nebo udržitelných biotechnologií? Pak je bioinženýrství to pravé. Připravte se na kombinaci biologických, chemických a inženýrských předmětů, které vás vybaví pro práci ve výzkumu, vývoji i průmyslu.

Pro ty, kteří milují chemii a chtějí tuto lásku předávat dál. Pokud vás baví nejen studium, ale i srozumitelné vysvětlování složitých jevů, chcete pracovat s mladými lidmi a vidíte se v budoucnu jako učitelé chemie na základních či středních školách, pak je to směr pro vás. Získáte hluboké znalosti chemie a k tomu i pedagogické a didaktické dovednosti potřebné  pro práci učitele.

Chcete objevovat a vyvíjet materiály s unikátními vlastnostmi na atomární a molekulární úrovni?  Vyberte si  obor Nanomateriály, budete se zabývat syntézou, charakterizací a aplikacemi těchto materiálů v oblastech jako je elektronika, medicína nebo ochrana životního prostředí. Obor propojuje chemii, fyziku a materiálové inženýrství s důrazem na inovace.

Pro ty, kteří chtějí posunout své znalosti v oblasti bioinženýrství na vyšší úroveň. Magisterský program se zaměřuje na pokročilé biotechnologické procesy, tkáňové inženýrství a další specializované oblasti. Je určen pro absolventy bakalářských programů, kteří se chtějí věnovat výzkumu a vývoji nových technologií v biomedicíně, farmaceutickém průmyslu nebo ekologii. Připravte se na samostatnou vědeckou práci a řešení komplexních problémů.

Navazuje na bakalářský obor a je určen pro absolventy, kteří chtějí prohloubit své pedagogické kompetence a získat plnou kvalifikaci učitele chemie pro SŠ a 2. stupeň ZŠ. Získáte komplexní přehled o didaktice chemie, psychologii vzdělávání a budete připraveni na realitu současné školy. Obor pro ty, kteří chtějí mít skutečný dopad na budoucí generace a formovat jejich vztah k vědě.

Tento magisterský obor prohlubuje znalosti získané v bakalářském studiu a zaměřuje se na nejnovější trendy a výzkum v oblasti nanotechnologií. Budete se věnovat pokročilé syntéze, charakterizaci pomocí špičkových analytických metod a aplikacím nanomateriálů v oblastech jako jsou pokročilé senzory, solární články, katalyzátory nebo nanomedicína. Ideální pro ty, kteří chtějí pracovat na hranici vědeckého poznání a přispívat k technologickému pokroku.

Chcete posouvat hranice vědy a podílet se na výzkumu, který má dopad na medicínu, životní prostředí i průmysl? Doktorské studium bioinženýrství na Katedře chemie FP TUL vám nabízí špičkové zázemí, individuální přístup a možnost zapojit se do mezinárodních projektů.

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Chcete získat hluboké znalosti o vlastnostech nano a mikromateriálů, naučit se s nimi pracovat v laboratoři i na počítačových modelech a navrhovat řešení, která posouvají hranice technologií? Po studiu budete připraveni na samostatnou vědeckou i inženýrskou kariéru, vedení výzkumných týmů a publikování ve špičkových časopisech.

Chemie a učitelství

23
studujících

Bioinženýrství

25
studujících

Nanomateriály

48
studujících

Nano (bio, chem) kvíz

Neformální setkání studentů a vyučujících během semestru se vzdělávacím i zábavným obsahem

Filip Hrnčiřík | Ph.D. student | University of Cambridge

Studying nanomaterials revealed to me the beauty of science and opened up the world. I really appreciated the personal approach of the teachers and the fact that the Nano program was smaller, which created a family-like atmosphere.

Josef Pošmourný | project engineer | Knorr-Bremse

Studying nanomaterials provided me with a solid foundation in the natural sciences, the ability to work independently, and the capacity to delve into complex issues, understand them, and solve related problems. I developed strong language skills through teaching in a foreign language, working with foreign-language literature, and participating in a study abroad program. Gaining long-term practical experience during my studies was an advantage in the job market.

Matěj Hejda | researcher, Ph.D. student | University of Strathclyde

Studying nanomaterials has provided me with two university degrees, a strong foundation in natural sciences, and a passion for developing cutting-edge scientific and technical solutions. I have had the opportunity to travel extensively throughout Europe and live in Spain and Finland for extended periods. Additionally, I spent five years collaborating with an amazing group of people. I truly appreciate the personal approach of nearly all my teachers, which made me feel valued and not just like a "number."

Barbora Lavičková | Ph.D. student | École polytechnique fédérale de Lausanne

Studying nanomaterials provided me with an excellent foundation for further studies abroad. Most of the teachers had a great approach, and there were lots of amazing people who were a huge inspiration to me. Overall, it was a high-quality program that I would recommend. I particularly appreciate the practical approach and the high-quality laboratories for chemistry, physics, and other subjects.

Monika Holubová | Researcher | Institute of Macromolecular Chemistry, Czech Academy of Sciences

I changed fields quite a bit, but I was able to either apply or develop the basics I had learned. In addition, at the beginning of my research, I worked with carbon nanoparticles, which I had become familiar with in detail during my time at TUL, allowing me to apply or build upon the foundational knowledge I had gained.

Tomáš Hubáček | Researcher | Institute of Physics, Czech Academy of Sciences

I view my studies positively as they offered a wider perspective on nanomaterials, chemistry, and physics during my bachelor's degree, along with the chance to specialise further in these fields during my master's degree.

Tomáš Vaněk | Researcher | Institute of Physics, Czech Academy of Sciences

Studying nanomaterials provided me with valuable knowledge, a broader perspective, and the opportunity to reach my current professional position. It also allowed me to make lasting friendships and enjoy several years of an amazing student life. Overall, I have a positive view of this experience, although I believe some areas, such as programming and quantum physics, could have been more challenging and in-depth.

Kateřina Kopecká | researcher | SYNPO

I had the opportunity to meet and get to know several individuals whom I greatly respect, either for their proactive approach to students or for their professional expertise. Some topics initially seemed a bit "outside our field" to me, but I realised that this knowledge enhances communication with experts and promotes collaboration within interdisciplinary teams.

Kateřina Prouzová | výzkumný pracovník | SYNPO

Z hlediska znalostí oceňuji především získaný široký rozhled v různorodých tématech, která jsou s nanomateriály spojena. Myslím, že teoretický základ jsme dostali také velmi dobrý. Zároveň jsem ráda, že časový harmonogram výuky umožňoval věnovat se i mimoškolním aktivitám potřebným pro osobní rozvoj. 

Vojtěch Malý | development engineer | Crytur

My studies provided me with the technical insight and versatility necessary to choose a career. The bachelor's program was appropriately challenging enough.

    Výuku zajišťuje

    Zabýváme se výzkumem a vývojem nanovlákenných materiálů: zvlákňováním polymerů a tavenin, vyvíjíme scafoldy pro tkáňové inženýrství, připravujeme nanovlákna s obsahem nanočástic pro průmyslové aplikace. Modelujme proces elektrospiningu. Pomocí celulárních automatů a metody Monte Carlo simulujeme kapilární jevy. Více informací.

    Zabýváme se praktickými chemickými experimenty, tvorbou didaktických her a vizualizací vlastností chemických sloučenin.

    Vycházíme z principů vzdělávání založeného na důkazech (evidence-based education) – výuky postavené na ověřených faktech, otevřenosti a motivaci.

    Naši studenti nejsou pasivní posluchači, ale aktivní tvůrci poznání – navrhují experimenty, analyzují výsledky a obhajují vlastní projekty.
    Chemie se tak stává dobrodružstvím objevování, nikoli memorováním.  Více informací.

    Oddělení nanochemie využívá nástrojů organické a anorganické chemie pro přípravu a chemickou modifikaci nanomateriálů a to zejména nanočástic a nanovláken. Vzhledem k silnému zázemí v chemii jsme schopni syntézy téměř jakýchkoliv organických a anorganických sloučenin,
    a tak připravovat na míru funkcionalizované nanomateriály.

    • Připravujeme nové typy nanovlákenných anorganických a hybridních (organicko-anorganických) materiálů s imobilizovanými biomolekulami nebo látkami, které zamezují množení mikroorganismů.
    • Vyvíjíme a testujeme nanovlákenný materiál, který zamezí předčasnému srůstu tkání, zejména v chirurgii.
    • Připravujeme a aplikujeme vrsty zamezující  šíření mikroorganismů  na různé typy materiálů, použitelných v nemocničních a dalších zařízeních.

    Více informací.